Recent Submissions

  • O ensino de filosofia e o bullying: entre o currículo e as aulas 

    Maia, André Augusto; http://lattes.cnpq.br/7319355741716456 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia, Câmpus São Carlos, 19/12/2019)
    This dissertation, entitled "Philosophy Teaching and Bullying: what is between the Curriculum and the classes", presents a study conducted in a state public school in Ribeirão Preto, city in the State of São Paulo. The aim ...
  • Filosofia em atos e as contribuições da teoria crítica para a fundamentação de um currículo emancipatório 

    Nascimento, Mauro Antônio do; http://lattes.cnpq.br/0919147872796491 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia, Câmpus São Carlos, 19/12/2019)
    This thesis is aimed at understanding the determinations that structure school curricula and the contributions of Critical Theory to the development of an emancipatory education. Throughout this research, a proposal was ...