• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Cursos de Graduação
  • Tradução e Interpretação em Língua Brasileira de Sinais-Libras/Língua Portuguesa - TILSP
  • TCC
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Cursos de Graduação
  • Tradução e Interpretação em Língua Brasileira de Sinais-Libras/Língua Portuguesa - TILSP
  • TCC
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAngelim, Jonas dos Santos (1)Comapa, Marta Marubo (1)Dias, Jonathas Oliveira (1)... View MoreSubjectBrazilian Sign Language (3)Libras (2)Acessibilidade audiovisual (1)... View MoreDate Issued
2022 (7)
CNPq SubjectsCIENCIAS HUMANAS (3)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (1)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (1)... View MoreDocument TypeTCC (7)

Search

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Tradução audiovisual da língua de sinais em obras cinematográficas: uma análise do processo tradutório documentário "Meu corpo é político" 

Emiliano, Bruna (Universidade Federal de São Carlos, 2022-04-14)
Since the progress of accessibility policies promotion such as Law 10,098/00, Decree 5,626/05 and the Brazilian Inclusion Law n. 13.146/2015 and Normative Instructions by National Film Agency (ANCINE) aiming at encouraging ...
Thumbnail

Trajetórias, identidades e narrativas: aproximações das histórias de aprendizagem de português por um surdo e uma indígena ouvinte 

Comapa, Marta Marubo (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-03)
Taking as theoretical basis the studies of cultural-historical psychology and bilingual education and from a rescue of my personal history as an indigenous bilingual speaker of Portuguese as a second language, and narratives ...
Thumbnail

Surdidade e Transgeneridade: afastamentos e aproximações 

Mateus, Idris Bonilha (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-03)
The theme of intersectionality has been an emerging discussion in recent years in the country, resulting in a growing number of publications about it in the academic context. Nonetheless, it still looks like there are a ...
Thumbnail

A saúde mental do intérprete de Libras em sua atuação no contexto remoto em tempos de pandemia 

Silva, Suyene Pereira da (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-03)
This project aims to investigate the professional LIBRAS interpreter work and its specificities facing the remote context practice started during the COVID-19 pandemic, particularly between 2020 and 2021. This new kind of ...
Thumbnail

Retratos da pandemia: registros foto/cartográficos a partir de um olhar infantil surdo 

Dias, Jonathas Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-03)
This work, of cartographic theoretical-methodological inspiration, has as main objective to show the childish feelings of deaf children at the time of the COVID-19 pandemic. The photographic resource was adopted as a way ...
Thumbnail

O ensino de Libras na formação de assistentes sociais de uma instituição tradicional do estado de São Paulo: aspectos curriculares 

Angelim, Jonas dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-03)
As of 2015, with the publication of Law nº 13.146 - Brazilian Law for the Inclusion of Persons with Disabilities (LBI) - much has been discussed about the deaf person with regard to their linguistic rights and their daily ...
Thumbnail

Desafios e possibilidades da atuação de intérpretes educacionais para a inclusão de alunos surdos na educação básica 

Silva, Luiza Trindade da (Universidade Federal de São Carlos, 2022-10-04)
The present work shares the analyzes carried out from the research of the Course Completion Work (TCC) of the Bachelor's Degree in Translation and Interpretation in Libras/Portuguese Language. The research aimed to investigate ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT