Comparação de ferramentas de análise de dados para uso no marketing digital

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de São Carlos

Resumo

This paper focuses on the importance of data analysis in the field of digital marketing and choosing the most appropriate data analysis tool to optimize marketing strategies. The study compares three popular data analysis tools - Google Analytics, Adobe Analytics and Mixpanel - in terms of features, advantages and disadvantages. The purpose is to provide valuable perspectives that can help companies make accurate decisions when choosing the most appropriate data analysis tool for their demands. Emphasizing the context of digital marketing today and the impact of data analysis tools on everyday life.

Descrição

Citação

BERTÃOZINI, Bruna da Silva Magalhães. Comparação de ferramentas de análise de dados para uso no marketing digital. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciência da Computação) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/19408.

Coleções

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-ShareAlike 3.0 Brazil