• Modelo para o Projeto de Planos de Ensino em Plataformas Computacionais Móveis 

      Santos, Mateus dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 27/06/2018)
      Mobile platforms can provide teaching programs that favor student learning. The characteristics of autonomy and personalization of mobile devices are factors that reinforce this. However, designing a teaching program ...
    • ACUMAAF: ambiente de computação ubíqua para o monitoramento e avaliação de atividade física 

      Nunes, Douglas Fabiano de Sousa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 13/06/2012)
      The physical inactivity has been indicated by the World Health Organization (WHO) as one of the main risk factors for the incidence of Chronic Non-Communicable Diseases (CNCDs). Millions of deaths in the world are a result ...
    • Um mecanismo de tratamento de exceções sensível ao contexto aplicado a internet das coisas 

      Gomes, Gabriel Henrique Faustini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 08/10/2020)
      Internet of Things (IoT) devices, which can range from smart watches to health monitors, are increasingly intrinsic and ubiquitously connected in people’s routine. With such ubiquitous devices and applications growing ...
    • INCENTV: agente incentivador no enriquecimento da qualidade de experiência em TV social 

      Santos, Tiago Pomponet Carmo dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 29/05/2014)
      Since its creation television has undergone major paradigm shifts, from black and white images to color displays, from analog systems to digital transmissions, from low quality display to high quality displays, from passive ...
    • Um framework para apoio ao desenvolvimento de aplicações educacionais de realidade aumentada móvel baseada em marcadores 

      De La Vega, Marcos Tulio Soto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 27/11/2018)
      In recent years, different technologies have begun to be used in educational scenarios, providing gains in the teaching-learning processes. Augmented Reality (AR), and more specifically Mobile Augmented Reality (MAR), is ...