ListarTeses e dissertações por tema "Canais de distribuição"
Mostrando ítems 1-16 de 16
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Formatos de varejo de alimentos: um estudo sobre as preferências do consumidor.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 17/11/2005)The intention of this work is to study the consumer behavior in the choice of retail to purchase food. Being more specific, the work has the objective to identify the profile of the consumers who frequent diverses food ... -
As capacitações e os recursos logísticos para a prática do Supply Chain Management (SCM)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 29/11/2005)Within the current context of competition, we can perceive the emergence of a new paradigm of business management based on the fact that companies no longer compete isolatedly or individually among themselves, but through ... -
Condicionantes para inserção de pequenos produtores em canais de distribuição: uma análise das ações coletivas.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 13/02/2006)Collective actions are suggested by several authors as an opportunity for small farmers to be included in marketing channels. In this context, this research proposes a model for the analysis of horizontal and vertical ... -
Canais de distribuição para produtos da agricultura familiar: um estudo em hortaliças.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 27/02/2004)The intention of this work is to study marketing channel for products proceeding from small holders agriculture. Considering that small holders agriculture,in São Paulo State, represents 95% of the production of fresh ... -
Estrutura e gestão dos canais de distribuição na indústria de alimentos para cães e gatos (petfood)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 29/11/2006)The pet, especially dogs and cats, possess a growing participation in home living and in the human and social coexistence, linking intensely with their owners and providing moments of pleasure and happiness. The market of ... -
Impactos da estratégia de produto no canal de distribuição : estudo multicaso sobre o relacionamento entre a indústria avícola e o varejo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 15/07/2009)The strategy of the marketing channel can not be formulated as there was no other itens to be explored in the marketing strategy of the companies. The variable product was chosen among the other three from the marketing ... -
Análise dos canais de distribuição do etanol carburante brasileiro: um estudo exploratório
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 22/05/2009)The development of flexible-fuel engines and the necessity of an alternative source of energy to the oil (Petroleum) have leaded the ethanol distribution process into a new configuration. These changes brought forth new ... -
Competências essenciais na distribuição de carne bovina brasileira para a Europa : um estudo multicaso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 12/11/2007)Due to its current dynamism and increasing importance in the Brazilian economy, the beef agri-chain in Brazil can be analyzed under different fields of strategy and business administration (corporate strategy, operations ... -
Estratégia de marcas próprias: estudo multicaso no atacado brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 15/12/2006)For the past years, wholesaling has been stimulated by a series of changes in its traditional activities. Through a deeper involvement with marketing strategies, wholesaling has included the management of own brands to its ... -
Ambiente institucional e organização de redes de franquias: uma comparação entre Brasil e França.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 05/06/2004)Franchise companies deal with a classical dilemma: how to reconcile the gains from the expansion of franchising with the potential cost of the brand name misuse by franchisees. This dissertation analysis this question under ... -
Logística reversa de pós-venda para alimentos derivados de carne e leite : análise dos retornos de distribuição
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 16/03/2009)Reverse logistics has conquered more importance and space in the companies logistics operation, mainly for its economic potential, but also for the change in the customers consumption culture and for the increase of the ... -
Coesão relacional e mecanismos formais e informais de coordenação em redes de supermercados de pequeno porte no estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 22/02/2011)In the supermarket segment, which is in a growing process of concentration, there are small businesses, mostly on the periphery of cities and dealing with the treatment of lower income populations. These independent ... -
Avaliação de relacionamentos no canal de distribuição de produtos de mercearia básica.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 08/12/2005)The shift of power inside distribution channels and the need for adapting to constant consumer market changes have led enterprises to seek alternatives in order to face that new environment. Suppliers pursue to adapt ... -
Fatores-chave de sucesso na comercialização eletrônica de flores: um estudo multicaso no varejo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 26/10/2006)This work, through a multi-case study, aimed to identify the success key-factors of the companies who operate the flowers electronic retail business. Such analysis adopts as a parameter the strategies of marketing-mix ... -
Efeitos das barreiras não tarifárias nas exportações de manga in natura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 27/10/2006)The fruit sector is found in expansion, being considered one of the fastest emerging and potential in the Brazilian agribusiness. The fruit chain has been affected by the increase in global competitiveness, where the big ... -
Práticas de coordenação no canal de distribuição da cadeia automotiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 07/08/2006)The main change in modern businnes management is the supply chain building and management, due to increasing need to turn them more competitive, in result of the recognition that the competition, in these days, happens ...