• A utilização do software GeoGebra no ensino da geometria analítica 

      Brito, Marcos Alves de; http://lattes.cnpq.br/6907748950441769 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, Câmpus São Carlos, 19/12/2014)
      In this thesis we aim, through the use of a technological tool, the computer, show the possibility of teaching Mathematics causing the student to build their knowledge from concepts presented with the help of software ...
    • Aplicação da técnica de ladrilhamento com polígonos regulares nos anos finais do ensino fundamental 

      Gumieri, Antonio Cláudio; http://lattes.cnpq.br/0936019942599738 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)
      This research presents a proposal of contextualizing Geometry teaching, for Elementary School (stag e II) students, exploring the concepts of regular polygons. First of all, some theoretical concepts about the subject ...
    • RECONHECENDO A GEOMETRIA ESPACIAL: uma proposta de ensino a partir de atividades contextualizadas 

      Moraes, Lucas Garcia; http://lattes.cnpq.br/4307145163578435 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, Câmpus Sorocaba, 25/06/2019)
      The inspiration for this work comes from the observation in the difficulties of the majority of the students of the CEEJA in finding the literal sense of the study of the spatial geometry. In order to contribute to the ...