• O estudo dos números complexos no ensino médio: uma abordagem com a utilização do Geogebra 

      Amorim, Tânia Mara; http://lattes.cnpq.br/3742409568355117 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2014-12-19)
      This work aimed to facilitate the study of the content of complex numbers for students in the 3rd year of High School, within a focus covering a geometric context, with the use of Geogebra software, combined with notebook ...
    • O ensino-aprendizagem de probabilidade em uma escola pública de Sorocaba/SP 

      Canaveze, Leila; http://lattes.cnpq.br/0524706686441957 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2013-09-27)
      This qualitative work aims to describe and analyze a scenario of teachinglearning of the concept of Probability in three classes of the second grade of high school, a public school in the municipality of Sorocaba, State ...
    • LETRAMENTO ESTATÍSTICO: análise e reflexões sobre as tarefas contidas no material didático da secretária estadual de educação de São Paulo para o ensino médio 

      Cobello, Lucas Soares; http://lattes.cnpq.br/2712365783854649 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências ExatasCâmpus Sorocaba, 2018-01-22)
      This dissertation is focused on statistical education in high school, in order to carry out the analysis of the tasks proposed in the material distributed by the State Department of Education of São Paulo, known as Teacher's ...
    • Letramento probabilístico : um olhar sobre as situações de aprendizagem do caderno do professor 

      Custódio, Leandro Aparecido Alves; http://lattes.cnpq.br/3739412558486803 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências ExatasCâmpus São Carlos, 2017-03-21)
      The aim of this research was to analyze the concept of probability through the diversity of semiotic representation records arranged in the statement of the tasks (learning situations) contained in the second volume of ...
    • Contribuições da matemática financeira para o ensino médio : O uso de tributos em tarefas de sala de aula 

      Pinheiro, Cláudio Júlio César; http://lattes.cnpq.br/3314260201886761 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências ExatasCâmpus São Carlos, 2016-04-05)
      The aim of this research is to verify the contributions of the tribute studies of Financial Mathematics contents for High School. The income tax implicates several areas of public and private interests. The tax collection ...
    • Tarefas exploratórias-investigativas para a aprendizagem de função afim 

      Tozo, Fábio Luiz Dias; http://lattes.cnpq.br/9771361045348101 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências ExatasCâmpus São Carlos, 2016-03-24)
      The objective of this work was to verify the difficulties of treatments and conversions (natural language, algebraic expressions, tables and graphical form) function of teaching-learning in order to students of the first ...