• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAbbondati, Mario (1)Aguiar, Anderson Luiz de (1)Azevedo, Adalberto Tomaz de (1)... View MoreSubjectMatemática - estudo e ensino (17)Ambiente virtual de aprendizagem (6)Aprendizagem (6)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (7)2010 - 2019 (50)CNPq Subjects
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (57)
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (6)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (3)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE (57)Document TypeDissertação (57)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 57

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

Silva, Elias Campos da (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...
Thumbnail

Aplicação de uma atividade experimental sobre vazão de líquidos para o estudo de funções no ensino médio 

Rangel, Wilson de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2019-06-28)
Considering the school context from the practical point of view, functions serve as instruments for the study of phenomena and allow the construction of experimental models that can be described through numerical, algebraic, ...
Thumbnail

Uma introdução ao estudo das Funções Trigonométricas com recursos artísticos e seminários sobre a História da Matemática no 2º ano do Ensino Médio 

Neves, Ranúzy Borges (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The main objective of this study is to investigate whether the use of artistic methodologies effectively contributes to motivate second grade students of High School Integrated with Technical Education in Industrial ...
Thumbnail

O uso da geometria fractal como ferramenta no ensino de progressões geométricas e logaritmos 

Vieira, Diogo Comin (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-22)
This essay is a study that seeks to introduce Fractal Geometry as a tool in Geometric Progressions and Logarithms teaching in high school, more precisely in the 1st (first) year, but the presented activities unfold a ...
Thumbnail

O ensino-aprendizagem de probabilidade em uma escola pública de Sorocaba/SP 

Canaveze, Leila (Universidade Federal de São Carlos, 2013-09-27)
This qualitative work aims to describe and analyze a scenario of teachinglearning of the concept of Probability in three classes of the second grade of high school, a public school in the municipality of Sorocaba, State ...
Thumbnail

Explorando geometria elementar através de jogos e desafios 

Magri, Marcela Arantes (Universidade Federal de São Carlos, 2012-10-19)
It is presented in this thesis a didactic proposal for pedagogical teaching aspects of Geometry through games and challenges. The main goal is to present a more didactic resource for teachers of elementary Mathematics. The ...
Thumbnail

Elaborações de estudantes do 7° ano do ensino fundamental sobre números inteiros e suas operações 

Silva, Maristela Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2012-12-14)
This research is qualitative and has as main objective to analyze the main elaborations explained by students from 7th year of elementary school on integers and its operations. Students were enrolled in a public school in ...
Thumbnail

O ensino de áreas e volumes com o uso de objetos manipulativos 

Medeiros, Miguel Rodrigo de (Universidade Federal de São Carlos, 2013-11-05)
The objective of this research is to analyze and evaluate methodological developments proposed for the teaching of geometry, in public school in the State of São Paulo in the high school level in recent decades. We elaborate ...
Thumbnail

Consequências das orientações técnicas de matemática, realizadas pelos PCNP, na atuação dos professores e na aprendizagem dos alunos 

Santos, Sara Margarida (Universidade Federal de São Carlos, 2014-09-23)
The main objective of this research work, at the level of professional master's degree, is to analyse and evaluate whether the Technical Guidelines (TG), conducted by Professor of Mathematics Coordinator of Teaching (PMCT), ...
Thumbnail

Da resolução de quebra-cabeças em sala de aula à aplicabilidade no cotidiano de uma marmoraria: o que os estudantes do 9º ano do ensino fundamental falam e escrevem sobre o conceito de área 

Mendes, Anderson Fabrício (Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-30)
The main goal of this investigation is to analyze students‟ speeches and writings of students in the 9th year (Ensino Fundamental) about the concept of area , from guiding educational activities (Moura, 1996), involving ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT