• Uma proposta para o ensino de geometria analítica através da resolução de problemas e do uso do geogebra 

      Cardoso, Carlos Eduardo (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2016-07-04)
      The concern with the basic teaching of mathematics have grown over the past years. The results presented in external evaluations and even the performance in the classroom have worried experts in education and our entire ...
    • Uma demonstração do teorema fundamental da álgebra 

      Costa, Allan Inocêncio de Souza; http://lattes.cnpq.br/1789281392770994 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2016-10-21)
      In this work we explain an elegant and accessible proof of the Fundamental Theorem of Algebra using the Lagrange Multipliers method. We believe this will be a valuable resource not only to Mathematics students, but also ...
    • O uso de tecnologias como ferramenta de apoio às aulas de geometria 

      Kitaoka, Alessandra de Carvalho (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), 2013-08-16)
      This project's main goal is propose the application of a Teaching Sequence about how finding the notable points of a triangle, in particular, the circumcenter. Introducing in the sequence geometric objects primaries of ...
    • Figuras circulares : uma atividade envolvendo perímetro e área do círculo 

      Luzetti, Fabiano Donizeti da Silva; http://lattes.cnpq.br/1398207268429362 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), 2013-04-15)
      This study aims to report the results of a didactic and pedagogic research that uses a sequence of experimental and investigative work for the metric relations involving perimeter and area of a circle, a topic of extreme ...
    • Uma proposta de ensino de geometria construindo pipas 

      Motinaga, Esdras Henrique Regatti (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), 2013-08-19)
      In this paper we propose a learning process using as a theoretical base called Didactic Engineering. Our proposal is to develop content from the flat geometry of a problem related to kites. Using as a theoretical framework ...
    • Uma análise do ensino de proporcionalidade no ensino fundamental : realidade e perspectivas 

      Silva, Davidson Moura Lopes; http://lattes.cnpq.br/4153671674322010 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2015-11-23)
      This work presents a new proposal of approach for proporcionality, whose focus is the Brazilian Elementary 7th grade student. This work is the record of a work of didactic engineeering that generated a sequence made by ...