• As razões trigonométricas no triângulo retângulo e as rampas de acesso 

      Arantes, Priscila Paschoali Crivelenti Vilela; http://lattes.cnpq.br/4801700882792848 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 23/03/2013)
      This work is a math lesson on the triangle trigonometric ratios, using analysis of access ramps for people with special needs mobility. The mathematical content designed to be taught in grade 8/9 years of elementary school, ...
    • Da batalha naval à geometria analítica 

      Martimiano, Paulo César (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 29/08/2013)
    • Números complexos e transformações geométricas 

      Paschoalino, Patrick Thiago (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      The objective of this work was the development of a didactic sequence for the presentation of the set of complex numbers for the students of the third year of High School. The activities carried out prioritized the geometric ...
    • Futebol: a geometria analítica no campo 

      Pereira, Ana Paula Lorenço (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 28/08/2013)
      This paper presents a practical math approach to everyday math student through the measures used in the football field do teach analytical geometry to students from public high schools. The activities were developed in E. ...
    • Análise combinatória: uma abordagem diferenciada sem a utilização de fórmulas 

      Roda, Thiago Miguel; http://lattes.cnpq.br/6705586547140480 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      In view of the difficulties encountered in the teaching of Combinatorial Analysis in public schools, both the student and the teacher of the High School, the present work has gained form to propose a differentiated approach. ...
    • Situações-problemas aplicadas na aprendizagem de equações e sistemas de equações do primeiro grau com duas variáveis 

      Tolentino, Gilmar; http://lattes.cnpq.br/3943368758554969 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 28/08/2013)
      The development of this work aims to aims to show the importance of the application of problem situations for the learning of equations and systems of first degree equations with two variables by students of the 8th grade ...