• Atividades práticas para o ensino do conceito de tangente no 9° ano 

      Cruzado, Fábio Leandro (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2016-09-02)
      We introduce some geometric experiments to the students, and particularly the handling of right-angled triangles, with the clear purpose of inserting, firming and emphasizing the importance, historical and practical, of ...
    • Construção da parábola através de modelos lúdicos e computacionais 

      Tassone, Márcia Zulian Teixeira (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2015-09-11)
      Technological development is associated with systematic and organized knowledge, gathered during the entirety of human existence. The conics, in particular, the parabola, have a relevant presence in this development, ...
    • Uma sequência didática a partir da folha de papel sulfite 

      Zanetti, Veridiana Carla (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2017-01-23)
      The aim of this paper is to develop a didactic sequence exploring practical activities that will help students in the teaching-learning process of the concepts of sequences, geometric progressions and logarithms, which are ...