• Atividades práticas para o ensino do conceito de tangente no 9° ano 

      Cruzado, Fábio Leandro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 02/09/2016)
      We introduce some geometric experiments to the students, and particularly the handling of right-angled triangles, with the clear purpose of inserting, firming and emphasizing the importance, historical and practical, of ...
    • Atividades sobre progressões aritméticas através do reconhecimento de padrões 

      Mantovani, Haroldo; (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 19/09/2015)
      The importance of the development of sequences that are arithmetic progressions in the high school was observed in learning situations which the students could investigate and identify patterns in numerical and geometric ...
    • Modelagem matemática e educação ambiental: desenvolvimento de fichas ambientais para aplicação no ensino básico 

      Rapelli, Osni José; http://lattes.cnpq.br/8612937971342684 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 30/10/2019)
      This work is about the development of environment-related mathematics worksheets to give students a critical view of the world, make them search for solutions to their own communities and, in that process, understand how ...
    • Paralelos entre a física e a matemática para o ensino de geometria aplicações da interdisciplinaridade como recurso didático 

      Rodella, Yuri Michelan; http://lattes.cnpq.br/7356239490836027 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 06/10/2016)
    • Construção da parábola através de modelos lúdicos e computacionais 

      Tassone, Márcia Zulian Teixeira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 11/09/2015)
      Technological development is associated with systematic and organized knowledge, gathered during the entirety of human existence. The conics, in particular, the parabola, have a relevant presence in this development, ...
    • Uma sequência didática a partir da folha de papel sulfite 

      Zanetti, Veridiana Carla (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 23/01/2017)
      The aim of this paper is to develop a didactic sequence exploring practical activities that will help students in the teaching-learning process of the concepts of sequences, geometric progressions and logarithms, which are ...