• Números complexos e transformações geométricas 

      Paschoalino, Patrick Thiago (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      The objective of this work was the development of a didactic sequence for the presentation of the set of complex numbers for the students of the third year of High School. The activities carried out prioritized the geometric ...
    • Diagonalização de operadores e formas lineares: cônicas e quádricas 

      Carl, João Victor Bolssone (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 18/02/2021)
      In this work we will make applications of Linear Algebra to conics and quadrics. We will discuss the rotation and translation of these particular curves and surfaces and understand why the rotation process relates to with ...
    • Projeto canhão : o ensino de funções quadráticas com o auxílio do software GeoGebra 

      Cance, Cesar Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 22/05/2015)
      This work presents the development and implementation of a didactic sequence in order to motivate and teach school students quadratic functions. To do this, we built a cannon made of tiner cans and prepared a serie of ...
    • Versões digitais para jogos matemáticos: invariantes em paridade, congruência modular, frações e pg 

      Conceição Junior, Renato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 21/02/2020)
      The work consisted in the idealization and implementation in the programming language of Scratch of online digital versions for games with didactic intent in mathematics, as well as the availability of these games on the ...
    • Um passo de cada vez: conhecendo as unidades de medida através da sua história 

      Moraes, Fernanda Carpintero de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      This work aims to incite the researcher inside students, encouraging them to utilize the History of Mathematics as a tool in order to improve the learning process. The theme considered in this research was presented in ...
    • Uma proposta de abordagem de matemática financeira no ensino fundamental 

      Prado, João Paulo Sanchez de Almeida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 19/02/2021)
      In this work we present a suggestion of approach and teaching practice on topics in financial mathematics, such as percentage, centesimal ratio, percentage variation, simple interest and compound interest, to be applied ...