• A pós-graduação no Brasil e na UFSCar : diagnósticos, desafios e propostas de ação 

      Camargo, Daniele Marcelo; http://lattes.cnpq.br/5608867204391867 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2016-12-19)
      This study presents a rescue of the studies graduate institutionalization in Brazil, since its emergence, discussing its trajectory, as well the expansion of the Studies Graduate National System. As a special focus, it was ...
    • Educação profissional no Brasil e a interiorização do Instituto Federal de São Paulo : trajetórias e lógicas da expansão 

      Estevo, Marcio Rogério Tomazzi; http://lattes.cnpq.br/2690779508910494 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2016-03-17)
      Brazilian schools known as “Institutos Federais” (Federal Institutes), and the expansion of their campuses are presented here as a possibility to tackle national challenges and to outperform old professional educations ...
    • Limites institucionais e impactos sociais: a interrupção do projeto “IFSP: Conheça-nos!” 

      Giraldi, Gabriela do Prado; http://lattes.cnpq.br/8451577641254353 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2018-08-23)
      The creation and strengthening of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo are part of a package of developmental measures adopted for the implementation of public education policy. After a ...
    • Permanência e Evasão na Educação a Distância: uma análise dos cursos subsequentes do IFSULDEMINAS Campus Muzambinho 

      Gomes, Simone Aparecida; http://lattes.cnpq.br/0132564022107034 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas PúblicosCâmpus São Carlos, 2018-03-08)
      The creation of the Federal Institutes, expanding their campuses and the increase in the supply of vacancies of distance education has provided the democratization of access to education. However, high rates of evasion ...