• Percepções sobre sexualidade e gênero de professoras no ensino de ciências: um estudo de caso 

      Marques, Jéssica Karine (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 11/03/2020)
      Sexuality education is a controversial topic and, at the same time, it is considered a taboo by society. Systematically, the theme has been discussed in different ways and nomenclatures by the public authorities, by social ...
    • Diálogos matemáticos no ensino remoto: entre dificuldades e possibilidades 

      Marques, Luciana Maria Estevam (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 20/04/2022)
      The main objective of this dissertation is to understand how mathematical dialogues take place remotely in a school that transforms itself daily into a Learning Community. To do so, we invited members from the school ...