• As tecnologias no ensino remoto: uma abordagem sobre a contribuição do smartphone nas aulas de matemática 

      Spatti, José Adriano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 29/08/2022)
      Technology can contribute to the teaching process and is considered a means for learning to occur. Taking into account the pandemic situation that affected the world in 2020, this dissertation presents the result of an ...
    • O ensino de ciências para alunos autistas em tempos de pandemia 

      Cruz, Isabella Maria Buoro da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 27/04/2022)
      The discussion about special education and the inclusion of students with special educational needs in the regular education system has been growing significantly. However, the great challenge goes beyond guaranteeing the ...
    • Diálogos matemáticos no ensino remoto: entre dificuldades e possibilidades 

      Marques, Luciana Maria Estevam (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 20/04/2022)
      The main objective of this dissertation is to understand how mathematical dialogues take place remotely in a school that transforms itself daily into a Learning Community. To do so, we invited members from the school ...