• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAzevedo, Renata Correia de (1)Barbosa, Geovane Lopes (1)Cannavan, Marilin Celisa (1)... View MoreSubjectEnsino de Física (6)Physics teaching (5)Ensino de física (3)... View MoreDate Issued
2021 (10)
CNPq SubjectsCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO (4)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA (3)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA::FISICA GERAL (3)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So (10)Document TypeDissertação (10)

Search

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Astronomia no ensino de Física: o Radiotelescópio como mediador para o ensino de Ondulatória 

Pinto, César Hipólito (Universidade Federal de São Carlos, 2021-02-19)
HIPÓLITO PINTO, César. The Astronomy in the Physics teaching: the radio telescope as a mediator in the electromagnetic waves teaching, 2021. Dissertation (master’s in physics teaching) - Universidade Federal de São Carlos, ...
Thumbnail

Tratamento do movimento oscilatório utilizando o ensino híbrido: uma proposta para o ensino médio 

Toledo Júnior, Laércio Fermino de (Universidade Federal de São Carlos, 2021-02-19)
The world has been going through great transformations caused by the intense technological advance, referred now as World 4.0 and, mainly, by the pandemic of the Coronavirus Desease (COVID-19). Social withdrawal makes us ...
Thumbnail

Experimentos de baixo custo e uso de tecnologias digitais da informação e comunicação (TDICs): proposta de aulas para ensino de mecânica, física térmica e eletromagnetismo 

Cannavan, Marilin Celisa (Universidade Federal de São Carlos, 2021-02-22)
In this dissertation, three didactic sequences are proposed that take up some physics content with regular high school students (EM), aiming to prepare them for the National High School Exam (ENEM) and entrance exams. ...
Thumbnail

Manual de experimentos de física utilizando um smartphone 

Freitas, Renan Gustavo Beloni (Universidade Federal de São Carlos, 2021-03-22)
This work aims to propose a physics experiment manual to be used in high school and elementary school, containing four low-cost scripts based on the acquisition of data through different sensors available on smartphones ...
Thumbnail

Produções de animações em stop motion na aula de física: possibilidades de novas percepções 

Morais, Danilo de (Universidade Federal de São Carlos, 2021-03-31)
In this text I describe the application of the educational product carried out for the preparation of the dissertation of the MNPEF (National Professional Master's Degree in Physics Teaching). The developed product is a ...
Thumbnail

Uma sequência didática para o ensino do tema: “produção e consumo de energia elétrica”. 

Azevedo, Renata Correia de (Universidade Federal de São Carlos, 2021-02-18)
This dissertation aims to describe the elaboration, application, and results generated by a didactic sequence for the teaching of the theme production and consumption of electric energy, in a third grade class of the high ...
Thumbnail

Sequência didática para estudar o comportamento da luz através de experimentos 

Fajardo, Gledson Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, 2021-01-28)
Teaching concepts of physical optics to high school students, especially those related to the behavior of light, is not a simple task. The approach to these topics is scarce, and short class time during the week are the ...
Thumbnail

Sequência didática para o ensino de indução eletromagnética a partir da energia eólica 

Carvalho, Juliano de Barros (Universidade Federal de São Carlos, 2021-04-26)
This project aims to develop a didactic sequence that contributes to learning the concept of electromagnetic induction from the theme of wind energy. The topic is pertinent since lately there is a very strong incentive ...
Thumbnail

Abordando o conceito de simetria através da definição de vetor 

Barbosa, Geovane Lopes (Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-23)
Symmetry is one of the most fundamental concepts in modern science, dictating the basic laws of physics and defining the fundamental forces of nature. Symmetry controls physics both in the high energy regime, with relativity, ...
Thumbnail

O uso do teatro para introdução da Astronomia no ensino médio 

Macedo Junior, Ederaldo Bueno de (Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-05)
The active participation of students in activities that make sense to them is a very promising alternative to make Physics teaching more interesting and accessible. For that, students must be engaged in creative processes, ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT