• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade (CCTS)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Física - Mestrado Profissional (PROFIS-So)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade (CCTS)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Física - Mestrado Profissional (PROFIS-So)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorRiboldi, Bruno Marconi (1)SubjectEnsino de física (1)Physics teaching (1)Special relativity theory (1)... View MoreDate Issued
2015 (1)
CNPq Subjects
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA (1)
Graduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Ensino de Física - PROFIS (Campus SOROCABA) (1)Document Type
Dissertação (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-1 of 1

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A construção de uma Unidade de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para ensinar relatividade utilizando animações e o game A slower speed of light 

Riboldi, Bruno Marconi (Universidade Federal de São Carlos, 2015-12-21)
This present work aims to build a Teaching and Learning Sequence (TLS) proposed by Marco. A. Moreira , based on David Ausubel's Meaningful Learning Theory. The TLS aims to lead to a meaningful conceptual learning of ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT