• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade (CCTS)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Física - Mestrado Profissional (PROFIS-So)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade (CCTS)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Física - Mestrado Profissional (PROFIS-So)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorCarboni, Ariovaldo (1)Gregio, Nivaldo de Oliveira (1)Reis, Antonio Fernando (1)... View MoreSubjectAprendizagem significativa (2)Astronomia - estudo e ensino (1)Astronomy - Study and teaching (1)... View MoreDate Issued
2016 (4)
CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA (2)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA (1)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA::FISICA GERAL (1)Graduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Ensino de Física - PROFIS (Campus SOROCABA) (4)Document Type
Dissertação (4)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Astronomia no ensino médio: uma proposta de sequência didática 

Carboni, Ariovaldo (Universidade Federal de São Carlos, 2016-12-07)
Astronomy classes in the high school, are usually used only to elucidate some physical issues when they could be addressed in a way to make students learn physics using astronomy. Astronomy is no longer a curricular subject ...
Thumbnail

Ensinando operações com grandezas físicas vetoriais no ensino médio através de uma unidade de ensino potencialmente significativa 

Reis, Antonio Fernando (Universidade Federal de São Carlos, 2016-08-03)
The student learning obtained by memorizing the information transmitted by the teacher's narrative, for further reproduction in the assessment, shows that the classic way of teaching, leads to a mechanical and not significant ...
Thumbnail

Conservação da energia mecânica : uma sequência didática inspirada na ideia de UEPS 

Silva, Renato Peron da (Universidade Federal de São Carlos, 2016-08-01)
This study aims to propose a didactic sequence involving the use of resources and diversified activities applied to the teaching of Conservation of Mechanical Energy and its applications. The didactic sequence was based ...
Thumbnail

Termodinâmica, um tutorial para entendimento do conceito de entropia 

Gregio, Nivaldo de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2016-08-01)
This dissertation is intended to be used by high school teachers and contains a set of concepts that leads to the understanding of entropy and its applications in the classroom. It begins with the definition of thermodynamics, ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT