Submissões recentes

  • Dinâmica de spin no comportamento do exciton 

    Contreras, Jhon (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus São Carlos, 30/11/2023)
    This thesis presents a study on the spin dynamics of confined excitons under the influence of a magnetic field. Experimental observations reveal unique correlations between Zeeman splitting and spin thermalization, which ...
  • Termodinâmica, um tutorial para entendimento do conceito de entropia 

    Gregio, Nivaldo de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus São Carlos, 01/08/2016)
    This dissertation is intended to be used by high school teachers and contains a set of concepts that leads to the understanding of entropy and its applications in the classroom. It begins with the definition of thermodynamics, ...
  • Conservação da energia mecânica : uma sequência didática inspirada na ideia de UEPS 

    Silva, Renato Peron da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 01/08/2016)
    This study aims to propose a didactic sequence involving the use of resources and diversified activities applied to the teaching of Conservation of Mechanical Energy and its applications. The didactic sequence was based ...
  • A construção de uma Unidade de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para ensinar relatividade utilizando animações e o game A slower speed of light 

    Riboldi, Bruno Marconi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus São Carlos, 21/12/2015)
    This present work aims to build a Teaching and Learning Sequence (TLS) proposed by Marco. A. Moreira , based on David Ausubel's Meaningful Learning Theory. The TLS aims to lead to a meaningful conceptual learning of ...

Ver mais