Navegando Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB por assunto "Teacher Training"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Educação das relações étnico-raciais, arte e memória: refletindo sobre a formação e atuação de professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 22/11/2023)Racism is a reality founded on the social structures of Brazil. Education is not isolated to this process, so the training of teachers faced with social contradictions became necessary. This work aims to establish ... -
Práticas pedagógicas de alfabetização e letramento de crianças surdas na língua portuguesa escrita utilizando a Libras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 28/02/2023)The general objective of this work is to investigate how the literacy and literacy process of deaf children works so that they can acquire a linguistic base at an early age so that there is no damage to their education and ... -
Narrativas educativas de professoras que atuam na EJA: percepções sobre gênero e sexualidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 25/11/2016)This paper reports a research linked to the Center for Studies and Research on Narratives, Training and Teaching Work (Nepen) developed at the Graduate Program in Education of the Federal University of São Carlos (UFSCar) ... -
A relação entre as pedagogias de Célestin Freinet e Adolphe Ferrière: um estado do conhecimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 02/02/2023)This dissertation aims to map Brazilian research that relates Freinet and Ferrière educators in the period from 2017 to 2021. For this, a State of Knowledge research was carried out. In the survey, 258 published works were ... -
O bordado-devir nos processos formativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 13/12/2021)This paper presents the result of an investigation that started from the following question: what relationships can be established between embroidery and teacher education? The work begins with a memorial, through which ...