• Agenciamentos juvenis a partir de uma pesquisa em escolas do ensino médio 

      Amorim, Simone Cristina de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 18/10/2023)
      This thesis analyzed youth assemblages as of on research carried out in public high schools. Its conception resulted from the quadripolarity of the assemblage's conceptual scheme (strata, collective assemblages of enunciation, ...
    • Cartografia das normas de gênero: pincelando representações 

      Figueiredo, Bianca Araci de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 11/12/2018)
      Based on the biological differences observed in the bodies, Western society constructs definitions, normalizes relationships and assigns distinct social functions to women and men, in order to regulate behaviors and ...
    • Desde as marcas que carrego fico pensando: como a escola educa, mas também fere? 

      Oliveira, Josiane Cristina de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 14/02/2019)
      The object of this research was born from my experiences in the Supervised Internship in Early Childhood Education held in 2013 at a municipal school in the city of Votorantim / SP, which motivated the desire to investigate ...
    • Jovens, escola e mundo do trabalho: experiências e significados em São Miguel Arcanjo- SP. 

      Demarchi, Rodrigo Geraldi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 31/08/2018)
      The research analyzed the experiences and trajectories of schooling and work, together with the meanings attributed to these spheres by young men and women who finished high school in the municipality of São Miguel Arcanjo ...
    • Jovens [In] visíveis: trabalho e saberes nas trajetórias dos catadores e catadoras da Cooperativa de Recicláveis Santa Maria da cidade de Itapeva-SP 

      Souza, Tiago da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 25/02/2021)
      This research analyzed the experiences related to work and school of the waste pickers, young and adults, from the Santa Maria Recyclable Cooperative, from the years in the municipal dump of Itapeva - São Paulo, to the ...
    • Possibilidade de atuação docente sobre o bullying nos anos iniciais 

      Santos, Stephanne Cavalcante dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 02/07/2015)
      This undergraduate thesis has as its object the teaching performance on bullying in the early years. The theme arose from the author's concern when she worked as an intern in the early years of Elementary School I in a ...