Search
Now showing items 1-10 of 90
Pós-anarquismo e governamentalidade: a experiência da resistência antineoliberal no chile em 2019.
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-06-09)
This research undertakes a bibliographic analysis and theoretical tensioning, emphasizing the importance of post-statist strategies in the contemporary global scenario. By avoiding a direct and violent confrontation with ...
Cinderelas modernas: o que os best-sellers juvenis ensinam sobre ser mulher?
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-08-11)
Following Montserrat Moreno's provocation Como se ensina a ser menina, and the intersection between feminist studies and education, the research explores elements that shape the socialization of girls and women through the ...
Percepção de professores de uma escola estadual paulista sobre a mudança de perfil social de estudantes após adesão ao Programa de ensino integral (PEI)
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-03-23)
Aiming at the expansion of the Integral Teaching Program of the State of São Paulo throughout the state network, changes in the social profile of students of a state school in the municipality of Sorocaba after joining the ...
Atravessamentos femininos na formação em Física em contexto de pandemia da Covid-19: um esboço cartográfico
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-02-13)
In this dissertation, I map the participation of women in the so-called exact sciences, in
particular in Physics, in times of the covid-19 pandemic. Studies and daily practices show that
there is an exclusion of diversities ...
A implementação da Lei de Cotas na Universidade Federal do Acre entre 2013 e 2014: percursos, apoio e inserção social
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-02-06)
The objective of this research was to analyze the implementation of the quota law at the Federal University of Acre from 2013 to 2014, focusing on the historical itineraries covered in its implementation, the repercussions ...
O lixo é no lixo? Banhos de cinco minutos? E a culpa é do meu canudo de plástico? Por uma educação ambiental crítica na formação inicial de professores de Ciências Biológicas
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-03-17)
The present work starts from the hypothesis that each individual carries conceptions and
Social Representations of Environment and Environmental Education as it is stated by
Reigota (2010). Thus, we seek to analyze to ...
Políticas de Estado versus Políticas de Governo: uma análise das parcerias público-privadas entre os anos 2010 a 2020 na rede municipal de ensino em Sorocaba/SP
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-02-24)
Esta investigación surgió de la preocupación por los nuevos programas/proyectos presentados cada año escolar, sin que la efectividad de los contratos cuente con la participación de los profesores de la red ni evaluación ...
Por uma escuta das vozes na escola: relações de gênero nos sons da educação física
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-02-14)
With qualitative inspiration, the present research analyses a set of documents present in the
bibliographies of civil service examinations from the public teaching network, in the initial
training and in the service of ...
O sentido da arte no movimento estudantil de ocupação da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), campus de Sorocaba em 2018
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-04-06)
The present production deals with the investigation with the students who participated in the student occupation movement of the Federal University of São Carlos - Campus Sorocaba in the year 2018. The focus of the ...
Educação Ambiental Crítico-Transformadora via temas geradores e Sociedades Sustentáveis: uma análise das concepções de sustentabilidade dos licenciandos da UFSCar Sorocaba
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-09-06)
Environmental degradation has reached exorbitant levels in recent years. Thus, Environmental Education (EE) emerged, aiming to circumvent the environmental crisis that has taken place worldwide, through awareness, which ...