Listar Ensino de Ciências Exatas - PPGECE por título
Mostrando ítems 190-198 de 198
-
O uso da geometria fractal como ferramenta no ensino de progressões geométricas e logaritmos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 22/03/2019)This essay is a study that seeks to introduce Fractal Geometry as a tool in Geometric Progressions and Logarithms teaching in high school, more precisely in the 1st (first) year, but the presented activities unfold a ... -
O uso da rede social de aprendizagem Edmodo como auxílio no processo de ensino-aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 16/04/2014)The use of computers and the Internet has become necessary in all sectors of society, including the education sector. The Internet has changed our ways of teaching and learning, accessing information and communicating. In ... -
O uso das questões da OBMEP para a recuperação da aprendizagem matemática pós- pandemia: onde estamos e para onde vamos?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 31/01/2022)In this dissertation we will use the question bank of the Brazilian Mathematics Olympiad of Public Schools and technological resources to work on the competences and skills of Geometry proposed by the National Common ... -
Uso de ferramentas tecnológicas no ensino de física para o ensino médio: modelagem matemática a partir do software Modellus
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 25/07/2014)This work presents a case study on the teaching and learning of Physics concepts using mathematical modeling and technological tools, with software Modellus 4.01 as the main resource. Modellus 4.01 was selected due to its ... -
O uso de jogos na sala de aula para dar significado ao conceito de números inteiros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 24/09/2010)This work was elaborated from the research on a well-known epistemological obstacle: the difficulty that the students have in understanding the concept of negative number and operations with such numbers. The experience ... -
O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 18/12/2018)In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ... -
O uso do software Modellus na formação inicial dos licenciandos em Física dentro da abordagem metodológica da sala de aula invertida
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 28/08/2015)This paper presents an application experience of the methodology called Flipped Classroom in a class of undergraduates in physics at the University of Uberlandia, using a computational mathematical modeling software, the ... -
O uso do software régua e compasso na aprendizagem do conceito de cálculo de áreas de figuras planas no ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 22/09/2014)This research aims to use the Ruler and Compass software in performing activities that seek to build the concept of calculation of areas of plane figures at the elementary school level and to promote interaction between ... -
A utilização do software GeoGebra no ensino da geometria analítica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 19/12/2014)In this thesis we aim, through the use of a technological tool, the computer, show the possibility of teaching Mathematics causing the student to build their knowledge from concepts presented with the help of software ...