• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAbbondati, Mario (1)Abreu, Mauro Aparecido (1)Abreu, Silvio Luis Amâncio de (1)... View MoreSubjectMatemática - estudo e ensino (25)Física - estudo e ensino (18)Geometria (15)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (34)2010 - 2019 (130)CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (68)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA (47)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (22)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE (163)Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS (1)Document Type
Dissertação (164)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 164

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Uma experiência didática com dobradura de papel e geometria das transformações no plano no ensino de matrizes no ensino médio 

Freire, Veruska Bueno (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
The main objective of the international project The Klein Project of ICMI-IMU is to bring knowledge and applications of contemporary Mathematics to the enrichment of the knowledge of secondary school teachers, through small ...
Thumbnail

O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

Silva, Elias Campos da (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...
Thumbnail

Desenvolvimento de projetos educacionais por meio de planos de aula em geometria métrica com viés ecológico 

Abreu, Mauro Aparecido (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
Recognizing the quality of water and discovering ways to reduce its consumption is a matter of survival, however, until recently "The Blue Planet" considered an inexhaustible good, has become, today social equity, something ...
Thumbnail

O estudo da congruência semântica em questões de equação de 1º grau nas avaliações de aprendizagem em processo 

Garcia, Gladys Beatriz Churata (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-07)
This work aims to contribute with research involving large scale research, especially the In-Process Learning Assessment (AAP). With regard to the analysis of this type of document, we present implications of the content ...
Thumbnail

Aplicação de uma atividade experimental sobre vazão de líquidos para o estudo de funções no ensino médio 

Rangel, Wilson de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2019-06-28)
Considering the school context from the practical point of view, functions serve as instruments for the study of phenomena and allow the construction of experimental models that can be described through numerical, algebraic, ...
Thumbnail

Uma introdução ao estudo das Funções Trigonométricas com recursos artísticos e seminários sobre a História da Matemática no 2º ano do Ensino Médio 

Neves, Ranúzy Borges (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The main objective of this study is to investigate whether the use of artistic methodologies effectively contributes to motivate second grade students of High School Integrated with Technical Education in Industrial ...
Thumbnail

Introdução da álgebra: desenvolvimento do pensamento algébrico no 6° ano do ensino fundamental 

Dias, Lindinalva da Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-27)
The present research presents a study about algebraic thoughts expressed by students of the 6th grade of elementary school. The research’s objective was to investigate the implications of a teaching sequence, based on ...
Thumbnail

A abordagem de resolução de problemas aplicados ao conteúdo de funções : uma experiência com grupos de estudos do ensino médio 

Barbosa Filho, Gilberto Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-17)
This research project refers to an experience applied to study groups for high school students in order to provide them with an improvement of Mathematics contents, as well as an improvement in the practice of their studies, ...
Thumbnail

Letramento probabilístico : um olhar sobre as situações de aprendizagem do caderno do professor 

Custódio, Leandro Aparecido Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-21)
The aim of this research was to analyze the concept of probability through the diversity of semiotic representation records arranged in the statement of the tasks (learning situations) contained in the second volume of ...
Thumbnail

O uso da geometria fractal como ferramenta no ensino de progressões geométricas e logaritmos 

Vieira, Diogo Comin (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-22)
This essay is a study that seeks to introduce Fractal Geometry as a tool in Geometric Progressions and Logarithms teaching in high school, more precisely in the 1st (first) year, but the presented activities unfold a ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 17

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT