Search
Now showing items 1-7 of 7
Pion: a construção de um portal para os professores de Física
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-10-21)
Pion, the web portal of the Brazilian Physical Society (SBF) for physics teaching and dissemination, provides to the public at large a collection of learning objects such as videos, photos, illustrations, didactic simulations, ...
O Easy Java Simulations como ferramenta de ensino e aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-05-12)
The aim of this dissertation is to introduce a simulation tool called Easy Java Simulations (EJS), created by Francisco Esquembre, and also to provide guidelines to Physics teacher at the High School level in how it could ...
Desenvolvimento de projetos sobre meio ambiente para o ensino-aprendizagem de conceitos físicos
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-03-25)
The environment is a complex issue that involves knowledge of several areas of science. Environmental problems are becoming increasingly important for peaple around de world, both in direct confrontation of pollution or ...
Astrofísica de partículas na sala de aula : uma sequência de ensino e aprendizagem sobre raios cósmicos para o ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-12-18)
Updating the physics curriculum for high school has been a challenge to all researchers and teachers in the area for at least two decades and has appeared in many academic studies that account for the needs justifying this ...
Produção de vídeos caseiros pelos próprios alunos como estratégia para melhorar a aprendizagem dos conceitos abordados nas aulas regulares de Física no Ensino Médio e com ênfase no registro das atividades propostas
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-30)
This work presents the results of a study about the efficience of home video productions by own students to get a better learning in Physics by the understanding of some important teacher´s assignments at Senior High School. ...
Atividade experimental investigativa: construção do termômetro de coluna líquida
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-05-30)
The excessive appreciation of the mathematical formalism and the lack of contextualization of the content has contributed to many students, especially in high school, to feel animosity to Physics and consequently having ...
Objetos virtuais de aprendizagem aplicados ao ensino de física: uma sequência didática desenvolvida e implementada nos conteúdos programáticos de física ondulatória, em turmas regulares do nível médio de escolarização que utilizam um sistema apostilado
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-09-11)
The use of digital learning objects (DLO) in the classroom has become more relevant and frequent. Therefore, reflecting on pupils and teacher s attitude, in real-class situations about the insertion of new educational ...