Browsing Educação Especial - PPGEEs by Subject "Família"
Now showing items 21-28 of 28
-
Intervenção domiciliar e envolvimento paterno: efeitos em famílias de crianças com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/02/2011)The family is of fundamental importance in child development. Although neglected in many studies, the father is a unique contributor to his child s development, but remains absent from early intervention programs. This ... -
Programa EAD "Vida Independente" para familiares de jovens e adultos com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 24/06/2019)The objective of this study was to evaluate the effects of the online program "Independent Life", which was implemented with families of young people and adults with intellectual disabilities. 10 relatives and their ... -
Efeito de um programa de comunicação alternativa para a capacitação de mães de crianças com paralisia cerebral não verbal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)Communication is an important resource for child development, because through it the children acquire communication skills and relate to people. Children with severe communication disorders require a rehabilitation program ... -
As práticas de letramento da família e as dificuldades de aprendizagem: perspectivas para o debate
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/08/2012)The object of this research were qualitative ethnomethodological approach to the literacy practices of parents of children with learning difficulties in order to understand what values and beliefs could be underlying their ... -
Perspectiva materna sobre variáveis familiares e serviços oferecidos aos filhos com síndrome de Down e/ou autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 03/06/2020)This research was divided into two studies, the aims of these studies are: 1: (a) identifying and comparing the needs, the social support and the parent satisfaction of preschool children aged zero to six and elementary ... -
Representação parental sobre a criança com altas habilidades ou superdotação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 21/02/2022)The family institution is the first social nucleus present in the life of the individual and contributes fundamentally as a central reference point in the process of human development. However, since it is formed by several ... -
Perda ambígua em cuidadoras de crianças com autismo: ela existe?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/08/2011)The ambiguous loss is the uncertainty or lack of information about the whereabouts or condition of a loved one. The ambiguity freezes the mourning process and it prevents cognitions, blocking strategy of coping and ... -
Pais de crianças público alvo da educação especial : relação entre empoderamento e habilidades sociais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/02/2017)The way parents of disabilities children deal with day by day situations involving their children can influence the final results of their search for information and services essential to the child's development. Considering ...