Browsing Educação Especial - PPGEEs by Subject "Learning difficulties"
Now showing items 1-5 of 5
-
Dimensões da relação família-escola: programa de intervenção para professores como agentes de promoção do envolvimento parental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/03/2010)Literature highlights family and school as important agents to the infant development, having special influence on child‟s learning. In this perspective, partnership between scholar and familiar systems has been seen ... -
Análise funcional como instrumento de inclusão no ensino de língua estrangeira.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2004)The objective of this study was to implement and evaluate the effects of a workshop for English language teachers in how to plan teaching strategies based on a functional analysis of the student s performance. An underlying ... -
Tutoria centrada na leitura de livros: uma alternativa para alunos com dificuldade em leitura e escrita.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/08/2004)Nowadays, there is considerable research into the methods and teaching strategies, offered outside the regular classroom, to help children who are having difficulty learning to read and write. The results of this research ... -
Habilidades sociais educativas na interação professor-aluno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2009)The interaction between students and teacher-student are considered a basic aspect of the education-learning process. The nature and the quality of this interaction will play a decisive role on this process s characteristics ... -
Efeitos da exposição combinada a programas informatizados de ensino de leitura, escrita e consciência fonológica a alunos com dificuldade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/06/2016)The present study aimed to verify the development of phonological awareness and the acquisition of reading and writing in children with learning difficulties using a reading and writing and a phonological awareness ...