Listar Educação Especial - PPGEEs por asesor "Rose, Tânia Maria Santana de"
Mostrando ítems 1-13 de 13
-
A estrutura de metas de sala de aula e a motivação de alunos para aprender
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2009)The study evaluates the motivation of students from elementary school on the basis of the achievement goals adopted and the classroom goal structure from the students perceptions and teachers descriptions of educational ... -
Fatores de risco e de proteção: um estudo de acompanhamento em pré-escolares com comportamentos agressivos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/02/2006)The interest of studding aggressive behaviors in preschoolers was justified because of the evidences related to these children s tendency to follow through disruptive behaviors pathways, marked by academic problems, grade ... -
Tutoria centrada na leitura de livros: uma alternativa para alunos com dificuldade em leitura e escrita.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/08/2004)Nowadays, there is considerable research into the methods and teaching strategies, offered outside the regular classroom, to help children who are having difficulty learning to read and write. The results of this research ... -
A motivação escolar de alunos com baixo rendimento acadêmico: metas de realização, atribuições de causalidade e autoconceito
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2006)In Brazil, many data indicate the school difficulties found by the students, mainly in the public teaching. The analysis of the factors motivacionais has shown a promising alternative for the understanding of the low ... -
Tutoria instrucional centrada na leitura de livros em escolares com distúrbio de aprendizagem e dislexia do desenvolvimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/04/2009)The aim of this study was to evaluate the effects of instructional tutorship focused on book reading in students with developmental dyslexia and learning disability based on the proposals of Clay s Reading Recovery Program ... -
Tutoria para alunos com baixo aproveitamento acadêmico e o desenvolvimento de cognições e estratégias de leitura e escrita
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/05/2010)Studies have identified a set of teaching conditions associated with tutoring effectiveness focused in book reading for preventing the writing and reading failuse as a form of supporting teaching to regular education. In ... -
Prevenção de comportamentos agressivos entre pré-escolares: uma proposta de capacitação para professores.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 01/09/2006)Literature about childish aggressiveness has evidenced importance of schools prepare to cope with aggressive students more effectively, that demand a lot of teachers instructional and behavior management skills. The ... -
Uma proposta de capacitação na área da educação musical especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/03/2015)Special Music Education is the field of knowledge that covers music teaching and learning for students with special needs. This area has been growing timidly in Brazil, since on the one hand we have the inclusion of music ... -
Leitura compartilhada e promoção do letramento emergente de pré-escolares com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/05/2014)Among the challenges of educational inclusion, it stands out to ensure children with intellectual disabilities effective conditions for the development of their learning to read potential. To provide opportunities since ... -
Integração à universidade na percepção de estudantes com deficiência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2015)The student integration to higher education involves the process of facing multiple challenges from new demands in the areas of habits and study skills; interpersonal relationships with colleagues and teachers; personal, ... -
Letramento emergente, consciência fonológica e leitura de alunos com deficiência intelectual no ensino regular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 02/07/2014)This study stems from an interest in examining the impact of school inclusion in terms of possible benefits of an academic nature, such as the acquisition of basic learning of reading for students with intellectual ... -
Educação musical e a promoção do letramento emergente de crianças em risco psicossocial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/04/2013)The studies have shown that learning music encourages the global development of a child. Recent studies have shown the benefits of musical education towards the development of phonological awareness and the conventions and ... -
Motivação para leitura em alunos do 6º ano do ensino fundamental: análise por dimensões, rendimento, sexo e escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 03/07/2012)In Brazil, many data indicate the school difficulties found by the students, mainly in the public teaching. The analysis of the motivational factors has shown a promising alternative to the understanding of the low academic ...