ListarEducação Especial - PPGEEs por tema "Programa de intervenção"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
Um programa para aprimorar envolvimento paterno : impactos no desenvolvimento do filho
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/03/2009)Children who do not have a positive, secure and affectionate relationship with their fathers, or whose fathers use rigid disciplinary practices, provide inadequate supervision and have infrequent or poor quality interactions ... -
Dimensões da relação família-escola: programa de intervenção para professores como agentes de promoção do envolvimento parental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/03/2010)Literature highlights family and school as important agents to the infant development, having special influence on child‟s learning. In this perspective, partnership between scholar and familiar systems has been seen ... -
As vicissitudes de famílias que convivem com a violência: um estudo longitudinal com intervenção
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/04/2011)Family violence is an international phenomenon, victimizing, among others, primarily women and children. The child may be the target of abuse (direct violence) and/or being exposed to marital violence (indirect violence). ... -
Avaliação de um programa de resposta à intervenção multinível para estudantes com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)The model of Response to Intervention ( RTI ) is a multilevel program for the early identification of possible delays academics directed at students who have learning difficulties that require more specific interventions. ... -
Treinamento de habilidades sociais para pais de crianças com queixas escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/02/2008)The relation between learning disabilities and school subjects can be easily seen by lay people as well as by professionals and students in the area. Besides this relation, literature has shown that a child s family ... -
Efeitos de uma intervenção com monitores de Organização Não-Governamental para minimizar problemas de comportamento em crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/02/2010) -
Elaboração, implementação e avaliação de um programa de atividade de construção de bonecos para crianças vítimas de violência com dificuldades de aprendizagem.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/03/2006)The aim of this study was to set up and evaluate an intervention program, based on the manufacture of dolls, with children victims of violence, living in a shelter and presenting learning difficulties. The study aimed also ... -
Elaboração e avaliação de um programa de intervenção psicopedagógico para orientação de pais de crianças com dificuldades de aprendizagem PPOP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/03/2008)Admission at the elementary school is an important moment in the process of education. Literature has shown that to guide the family in this process, using resources from the family environment, may be fundamental in ... -
Relação família e escola: programa para profissionais pré-escolares de alunos público alvo da educação especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 09/03/2015)Various studies show benefits of family-school relation on development and performance of students that are target audience of special education (TAEE) especially on early childhood education. However, they also show lack ... -
Avaliação multidimensional de um programa de intervenção com mães de crianças com deficiência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2014)Involving families in intervention programs supports them and allows them to have autonomy to hire services while learning and strategizing the necessary requirements to claim their rights, as well as assist in the development ... -
Avaliação de um programa de práticas educativas para monitoras de um abrigo infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2007)In the last few decades, it seems to be increasing the number of families who find difficulties to educate its children. The most frequent parents concerns are: the difficulty of establishing limits to the behavior of ...