Navegando Educação Especial - PPGEEs por orientador "Campos, Juliane Aparecida de Paula Perez"
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
-
Educação de Jovens e Adultos: formação continuada colaborativa entre professores da sala comum e da educação especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/12/2018)Considering the public and specificities that constitute Youth and Adult Education, it is necessary to reflect on their pedagogical spaces and times and their distinctions in relation to those of regular education, as well ... -
Estudantes com deficiência intelectual na educação de jovens e adultos: interfaces do processo de escolarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)Subject rarely discussed in the context of special education, including students with intellectual disabilities in the halls of the regular school system, in the form of Youth and Adult Education (EJA) reinforces the ... -
Prática pedagógica aos educandos com deficiência intelectual numa escola de ensino fundamental com alto IDEB
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2015)In the current context of inclusive education, in which students with intellectual disability (ID) constitute the largest group among all the deficiencies , questions about the performance of the teachers of the regular ... -
Contribuições de um programa educacional de introdução à linguagem cartográfica tátil para alunos com cegueira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 03/03/2015)Based on the understanding that the appropriate use of tactile maps facilitates the interpretation of space and its use for students with visual impairment, this study emphasizes the importance of educational programs ... -
Efeitos do PECS associado ao video modeling em crianças com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2015)The Augmentative and Aumentative Communication (AAC) is an area of assistive technology that seeks to facilitate the participation of people in different communicative contexts. There is a variety of techniques and methods ... -
Prática pedagógica e planejamento educacional para uma jovem com deficiência intelectual matriculada na EJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)This research had as main objectives to characterize the pedagogical practices of teachers of the regular classroom and of special education for youth and adults (EJA) and to elaborate and apply the individualized educational ... -
Programas internacionais de transição pós-escolar para pessoas com deficiência intelectual desenvolvidos na universidade: uma revisão de escopo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/10/2023)Young people go through the important experience of transitions as they move into independent adulthood. The literature highlights that young people with intellectual disabilities generally perform worse in aspects of adult ... -
Interface entre EJA e educação especial: potencialidades da diferenciação pedagógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2024)Given the complexity and diversity of Adult Education (EJA), it is essential to adopt teaching strategies that consider the different educational needs and contribute to the development and autonomy of individuals. The ...