• Influência da composição dietética nas alterações cognitivas de idosos 

      Mecca, Marita Scarpim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/03/2011)
      Currently the interest in investigating the role of nutrition and its influence on the development of cognitive functions has been increasing. This influence has been studied as a protective involvement and/or in retardation ...
    • Aprendizagem discriminativa em jovens e em idosos com e sem doença de Alzheimer 

      Sartori, Raquel Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2008)
      Population aging is an increasing reality in developing countries. As a result, in the past decades the dementia has become one of the major problems of public health, affecting at least 5% of the population over the age ...
    • Terapia Assistida por Animais: sua eficácia no desempenho cognitivo de idosos institucionalizados 

      Franceschini, Belinda Talarico (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 03/04/2017)
      Ageing is a process which brings a number of biopsychosocial changes and, now a days, this process is a demographic reality due to population ageing. In view of this it’s seen the increase of the prevalence of cognitive ...
    • Ensino de professores para o uso de Instrução com Tentativas Discretas para crianças com Transtorno do Espectro Autista 

      Aporta, Ana Paula (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/04/2015)
      Nowadays the number of people diagnosed with autism has been rising. For instance, in U.S.A, one in 68 children is diagnosed with autism spectrum disorder and, proportionally, there s an increasing effort towards training ...
    • Habilidades sociais e desempenho acadêmico : processos cognitivos como moderadores e mediadores 

      Feitosa, Fabio Biasotto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/04/2007)
      The general goal of this work was to examine the role of analogous mechanisms of information processing required for social performance (social perception, assessed on the basis of facial expression recognition) and ...