Navegando Educação Especial - PPGEEs por assunto "Occupational therapy"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Inclusão escolar de crianças com necessidades educacionais especiais : práticas e perspectivas de terapeutas ocupacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/03/2009)More importance is being attributed to the inclusion of children with special needs in the general school education system in Brazil. In this context, there has been increased discussion regarding the use of several different ... -
Caracterização de servidores com deficiência de uma Instituição Federal de Ensino Superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)Occupational therapy aims to enable people to engage in the roles, tasks and activities that have meaning for them in their daily lives and that define their lives, including work. The idea of Support Paradigm emphasizes ... -
Formação de terapeutas ocupacionais em consultoria colaborativa na escola: avaliação de um programa on line
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/06/2013)The collaborative consultation in Occupational Therapy has been considered one of the most promising emerging practices in the field in education supported by international public policy. However achieving true practice ... -
Análise de um programa de autorregulação para alunos com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)The students with learning difficulties have failures in integrating perceptual, memory, thought, language, in one or more aspects of self-regulation of learning and does not have and/or making use of appropriate and active ... -
Saúde mental infantojuvenil e inclusão escolar: desafios, demandas e proposição de formação continuada para professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/10/2018)The World Health Organization and recent studies indicate that schools have been receiving students with mental health disorders, but little is known about these children and how teachers have acted with them. Teachers ...