Navegando Educação Especial - PPGEEs por assunto "Equivalência de estímulos"
Itens para a visualização no momento 21-29 of 29
-
Programa de ensino informatizado e individualizado do alfabeto digital por equivalência de estímulos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/08/2005)ABSTRACT This study had as objective, develops, implements and evaluates an informatized and individualized teaching program to qualify deaf students in the application of digital alphabet. For that, two studies were ... -
Aprendizagem observacional, formação e expansão de classes de equivalência.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/04/2004)Observational learning of conditional discrimination has been described in the literature, with results thus far yielding few conclusions. The present study investigated the conditions under which observational learning ... -
Desempenhos emergentes e leitura funcional em crianças com transtornos do espectro autístico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 14/12/2007)People with autism display a number of marked deficits in communication, symbolic or imaginative activities, reciprocal social interaction and the presence of a pattern of restrict behavior. Follow-up studies indicate that ... -
Ontogênese do seguimento de instruções: o papel da formação de classes de equivalência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2007)Responding under the control of verbal commands is an important component of human learning. The stimulus equivalence paradigm, as a model of symbolic behavior, is useful in explaining how instructions specify contingencies ... -
Identificação de condições eficientes no ensino de discriminações para bebês com até 21 meses
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2009)One of the most complex human abilities is the symbolic thought that is related to the acquisition of arbitrary relational repertoires such as conditional discrimination. However, research on the acquisition of these ... -
Análise das topografias de controle de estímulos envolvidas em escolhas de acordo com o modelo em indivíduos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/06/2009)The formation of equivalent stimuli classes is a psychological phenomenon that has important characteristics for the experimentation of processes involving symbolic behavior acquisition. This kind of behavior has been the ... -
Ensino de notas musicais ao piano para um menino com Autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/03/2019)Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) may present deficits in communication and social interaction, as well as restricted and repetitive behaviors and interests. Research has been carried out in the area of music, ... -
Avaliação de fala de usuários de implante coclear após ensino de relações modelo articulatório/figura e palavra falada/figura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2013)Cochlear implants have been effective on cases of deep hearing loss, by allowing sound perception. People with prelingual deafness must learn hearing skills, when using this implant. This study is part of a research program ... -
Formação de classes de estímulos equivalentes auditivos e táteis por crianças com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/03/2013)The study of the model of stimulus equivalence has contributed to understanding the emergence of new behaviors, as well as widely used as a model for the study of symbolic behavior. The research has privileged the use of ...