• Pais de crianças público alvo da educação especial : relação entre empoderamento e habilidades sociais 

      Aragon, Carmelina Aparecida; http://lattes.cnpq.br/4023725605547710 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 20/02/2017)
      The way parents of disabilities children deal with day by day situations involving their children can influence the final results of their search for information and services essential to the child's development. Considering ...
    • Habilidades sociais educativas de professores de pré-escolares com desenvolvimento típico, problemas de comportamento e deficiência 

      Guimarães, Cristiane de Azevedo; http://lattes.cnpq.br/3516965117572901 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      Each stage of development, added to the specific characteristics of the students, may require a different management by the teacher in terms of educative social skills. Thus, this study aimed to: characterize the educative ...
    • Atividade curricular em habilidades sociais para professores de alunos do público alvo da Educação Especial 

      Lessa, Tatiane Cristina Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/8114529994792640 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 16/02/2017)
      With the increasing number of inclusion of students from the target audience of Special Education, there has been an increase in studies related to the topic as well. One of these topics refers to the need to focus on ...
    • O brincar e habilidades sociais de uma criança cega e seus pares videntes na pré-escola 

      Silva, Carolina Biondo da; http://lattes.cnpq.br/8150441474858986 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 19/03/2015)
      The visual impairment reduces the opportunities in learning and could negatively influence the interaction among peers and the social development of children with this visual limitation. Some behavior singularities are ...
    • Suportes para estudantes com deficiência visual no ensino superior 

      Silva, Daniele Sentevil da; http://lattes.cnpq.br/8791762250118997 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 26/03/2018)
      Visual impairment is a sensory alteration that affects the capture of information from the environment, which can cause, from mild to severe damage in the development and learning of who owns it. In higher education there ...