Browsing Educação Especial - PPGEEs by Advisor "Del Prette, Zilda Aparecida Pereira"
Now showing items 1-12 of 12
-
Avaliação de programas de treinamento de professores para promover habilidades sociais de crianças com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/03/2007)Although the importance of learning disabilities has been recognized since many years, the high rates of failure in various series of fundamental teaching still preoccupy researchers of several areas. Recognizing the ... -
Habilidades sociais de crianças com diferentes necessidades educacionais especiais: comparações múltiplas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/03/2011)Evaluation studies about social skills of children have shown that in general there is an impairment of social skills in learning disabilities, sensory disabilities and other conditions of special educational needs. However, ... -
Programa de habilidades sociais educativas com pais : efeitos sobre o desempenho social e acadêmico de filhos com TDAH
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 11/02/2009)Attention Deficit and Hyperactivity/Impulsitivity Disorder (ADHD) children frequently show problems in the social interaction what results in social, emotional and academic impairment. Programs developed to teach educative ... -
Recursos multimídia na promoção de habilidades sociais em crianças com dificuldade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/02/2009)School has an important socialization role and social skills contribute to the socio-emotional and academic development and also behavior problems reduction. To maximize this contribution, universal social skills programs ... -
Identificação de sentimentos e desempenho empático em crianças cegas e videntes: um estudo comparativo e multimodal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2008)Visually impaired children present preoccupying characteristics for the social skills repertoire given their difficulty on identifying feelings and, consequently, the compromising of their empathic social skills. The ... -
Habilidades sociais na comorbidade entre dificuldade de aprendizagem e problemas de comportamento : uma avaliação multimodal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/06/2007)This study describes the repertoire of social skills and the frequency of externalizing and internalizing behavior problem among children who presented both problem behavior and learning disabilities. The children were ... -
Construção e avaliação de um programa multimodal de habilidades comunicativas para a adultos com deficiência mental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/09/2006)Studies in the field of Special Education state that mentally challenged people present difficulties as to communication and interpersonal rapport. This fact has defined the necessity of structuring training programs on ... -
Desenvolvimento e avaliação de um programa de habilidades sociais com mães de crianças defeicientes visuais.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/10/2005)Studies on visually disabled children have emphasized the relevant role of parents in their overall motor, cognitive, and social-affective development. Likewise, studies indicate that parents behavior like fear, insecurity, ... -
Sistema de avaliação de habilidades sociais (SSRS-BR) para crianças com deficiência mental: validação e padrões normativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2008)The international literature has shown that, in general, there is an impairment of social skills in mental disability and other frameworks for special educational needs. In the Brazilian context, there are few studies that ... -
Avaliação de professores sobre o repertório social e acadêmico de alunos com deficiência mental incluídos no ensino regular.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2006)The school inclusion of pupils with specials educational needs at the regular teaching have been the proposal guide and dominant especial education at the Brazil on last years. With this proposal beginning studies and ... -
Avaliação funcional de interações sociais favoráveis e desfavoráveis à inclusão de crianças em escola regular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/04/2013)Research shows that children with visual handicap may develop isolation and other difficulties in social interactions, which may disrupt the process of inclusion in school. The theoretical and practical field of social ... -
Habilidades sociais e desempenho acadêmico : processos cognitivos como moderadores e mediadores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/04/2007)The general goal of this work was to examine the role of analogous mechanisms of information processing required for social performance (social perception, assessed on the basis of facial expression recognition) and ...