• Adaptação do currículo nas aulas de língua portuguesa para alunos com deficiência intelectual 

      Guadagnini, Larissa; http://lattes.cnpq.br/4574147474069190 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2018-03-03)
      Adapting of the regular curriculum, through adjustments, is an educational strategy that facilitates and promotes the learning of students with intellectual disabilities. The curricular adaptations in the Portuguese Language ...
    • Ensino colaborativo na educação infantil para favorecer o desenvolvimento da criança com deficiência intelectual 

      Mendes, Melina Thaís da Silva; http://lattes.cnpq.br/9821313927843611 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-11)
      School inclusion is not represented only by the registration of intellectual disabled children, but their stay and ensuring an effective education that should happen from kindergarten. Considering this need, the research ...
    • Política e organização pedagógica do serviço de atendimento educacional especializado em Manaus 

      Silva Junior, Samuel Vinente da; http://lattes.cnpq.br/9897424792722413 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2017-02-07)
      Brazilian educational legislation has advanced in the sense of offering access to education to groups that were once excluded from school spaces. At the same time, the contemporary school is still structured to serve ...