• Práticas pedagógicas na educação infantil : possibilidades e desafios frente à inclusão escolar 

      Alonso, Rosemeire Geromini; http://lattes.cnpq.br/1854474800668799 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 24/02/2016)
      The discussion is about the access of Target audience students of Special Education and mainly about their presence in the regular school becomes appropriate. So, in the perspective of scholar inclusion is necessary that ...
    • Avaliação da aprendizagem da pessoa com deficiência intelectual: análise de teses e dissertações brasileiras 

      Alves, Augusto Marques; http://lattes.cnpq.br/4059739141897265 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      The present research focuses on the schooling of people with disabilities, especially the school evaluation of students with intellectual disabilities. The evaluation of school learning aims to diagnose the elements that ...
    • Trajetória escolar de alunos com deficiência : matrículas do censo escolar 

      Macalli, Ana Carolina; http://lattes.cnpq.br/2514343583442372 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 15/02/2017)
      This research aims to analyze, in three cities of the countryside region of Sao Paulo State, the school trajectory of students with disabilities. In order to do that, we did an official data survey of the cities released ...
    • Escolarização de aluno com síndrome de Down na escola : um estudo de caso 

      Marques, Aline Nathalia; http://lattes.cnpq.br/5570546733623257 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 01/03/2016)
      Currently the Down syndrome challenge the school and educators to outline new methodologies and pedagogical practices. Consequently, the teacher is an important mediator to conception internalization, which will be ...
    • Trajetórias acadêmicas de pessoas com deficiência no ensino superior brasileiro 

      Morgado, Liz Amaral Saraiva; http://lattes.cnpq.br/4792151711883696 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 18/12/2017)
      The research had as main theme the access and permanence of students with disabilities in Higher Education Institutions (HEI) as well as the investigation of how the students' academic trajectory and the impact within the ...
    • Jogos de tabuleiro: recurso lúdico na apropriação de leitura e escrita de crianças em situação de vulnerabilidade 

      Vasconcellos, Talita Silva Perussi; http://lattes.cnpq.br/4173409802627218 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 14/02/2019)
      The present research responds to the following question: Can the board game be considered as a resource in the reading and writing process? In order to answer this question, this study aimed to observe and analyze the use ...