• Programa de intervenção com bebês pré-termo e suas famílias: avaliação e subsídios para prevenção de deficiências. 

      Formiga, Cibelle Kayenne Martins Roberto; http://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4777866J1 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 18/11/2003)
      Early identification of developmental delays in preterm infants is notable in various studies which emphasize the prevention of disabilities through the possibility of a better prognosis through specialized special education ...
    • Educação, qualidade de vida e doença de Alzheimer : visões de idosos e seus familiares 

      Inouye, Keika; http://lattes.cnpq.br/7558935747100052 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 31/01/2008)
      The purpose of the present was to identify perception differences regarding the quality of life (QL) of a group of aged patients with Alzheimer Disease (AD) and their family caregivers compared to groups who do not have ...
    • Universidade Aberta à Terceira Idade: efeitos sobre a qualidade de vida percebida 

      Inouye, Keika; http://lattes.cnpq.br/7558935747100052 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 30/11/2011)
      The education in the old age is intended to promote the acquisition of knowledge that determines the resizing for the fomentation of the quality of life (QoL) from the assumptions of interdisciplinarity, social participation ...
    • Influência da composição dietética nas alterações cognitivas de idosos 

      Mecca, Marita Scarpim; http://lattes.cnpq.br/3642498501748735 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 22/03/2011)
      Currently the interest in investigating the role of nutrition and its influence on the development of cognitive functions has been increasing. This influence has been studied as a protective involvement and/or in retardation ...
    • Vulnerabilidade e resiliência: fatores de risco e proteção em escolares com necessidades educativas especiais 

      Murata, Marília Pinto Ferreira; http://lattes.cnpq.br/6232514920173182 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 18/03/2013)
      Resilience has emerged as an important factor in overcoming adversity and reducing the negative effects of unfavorable circumstances, and it was considered a dynamic and contextbound, with emphasis on safety nets and ...