• Projeto político e projeto pedagógico de escolas quilombolas amapaenses: contextualizando as altas habilidades/superdotação 

      Almeida, Roanne Priscila Castro; http://lattes.cnpq.br/4227399058331918 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 13/12/2018)
      There are people with giftedness in any population regardless the condition. However, they need to be identified and strengthened with services that enrich and favor their development process, respecting their cultural ...
    • Altas habilidades/superdotação em liderança: identificação e suplementação para o ensino fundamental I 

      Lima, Clairen Angélica Santiago; http://lattes.cnpq.br/3918587725545579 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 05/12/2019)
      LIMA, C. A. S. High Skills/Leadership Giftedness: identification and supplementation for elementary school I. Master’s dissertation. Post-Graduation Programo of Special Education. Federal University of São Carlos, 2019. ...
    • Altas habilidades ou superdotação : políticas públicas e atendimento educacional em uma diretoria de ensino paulista 

      Mani, Eliane Morais de Jesus; http://lattes.cnpq.br/3262109594164736 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/02/2015)
      Students with high ability or giftedness are known as the audience of the Special Education, supported by the legal provisions, which guarantee adequate educational attention for the full development of their potential and ...
    • Indicadores de dotação em educandos diagnosticados com transtorno de déficit de atenção/hiperatividade 

      Massuda, Mayra Berto; http://lattes.cnpq.br/4469030766285196 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 23/02/2016)
      The identification of gifted and talented students is granted by Special Education public policies. However, the identification of gifted and talented students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a topic ...
    • A alta capacidade pela perspectiva das mulheres: estudos de caso do Brasil e da Espanha 

      Massuda, Mayra Berto; http://lattes.cnpq.br/4469030766285196 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/10/2019)
      The finding that national and international studies on women's giftedness are still incipient in light of the universe of research already conducted on human intelligence highlights the inequality in the identification and ...
    • Identificação de altas capacidades em estudantes estrangeiros do ensino superior 

      Oliveira, Ana Paula Santos; http://lattes.cnpq.br/5187089424203603 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      The National Policy of Special Education in the Perspective of Inclusive Education define as the target audience of Special Education students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness. ...
    • Sinais de dotação em estudantes medalhistas da Obmep: um estudo de caso 

      Oliveira, Lais Paloma de; http://lattes.cnpq.br/3702524573291150 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      Brazil has a low number of enrollments of students with Giftedness and Talent in basic education, in view of the numbers suggested in the literature of the area on the incidence of the phenomenon. The Brazilian Mathematics ...
    • Alunos dotados e talentosos : estarão eles em minha sala de aula? 

      Oliveira, Roseli Figueiredo Correa de; http://lattes.cnpq.br/5100198429357677 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/12/2015)
      Inclusive education allows the presence in the mainstream classroom students with disabilities, disorders and giftedness and talent. For the gifted and talented students are subjects of the educational process, it is ...
    • Formação de pedagogos para a atuação com pessoas dotadas e talentosas 

      Souza, Amanda Rodrigues de; http://lattes.cnpq.br/8358553161048690 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2017)
      Inclusion policies and practices require new approaches and extensive teacher motivation, which determine to a large extent the success of the whole process. With the advent of special education targeting students in school, ...
    • Raciocínio Lógico-Matemático em um aluno do ensino fundamental com Síndrome de Asperger: dupla excepcionalidade? 

      Taverna, Christiane Honorato; http://lattes.cnpq.br/3900551846856723 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      Since the late 20th century, there has been an intensifying trend of the inclusive educational system towards students belonging to the Special Education target audience (SETA), mainly in the regular educational curriculum. ...