Navegando Educação Especial - PPGEEs por orientador "Rangni, Rosemeire de Araújo"
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
-
Projeto político e projeto pedagógico de escolas quilombolas amapaenses: contextualizando as altas habilidades/superdotação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 13/12/2018)There are people with giftedness in any population regardless the condition. However, they need to be identified and strengthened with services that enrich and favor their development process, respecting their cultural ... -
Altas habilidades/superdotação em liderança: identificação e suplementação para o ensino fundamental I
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 05/12/2019)LIMA, C. A. S. High Skills/Leadership Giftedness: identification and supplementation for elementary school I. Master’s dissertation. Post-Graduation Programo of Special Education. Federal University of São Carlos, 2019. ... -
Identificação de altas capacidades em estudantes estrangeiros do ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)The National Policy of Special Education in the Perspective of Inclusive Education define as the target audience of Special Education students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness. ... -
Sinais de dotação em estudantes medalhistas da Obmep: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)Brazil has a low number of enrollments of students with Giftedness and Talent in basic education, in view of the numbers suggested in the literature of the area on the incidence of the phenomenon. The Brazilian Mathematics ... -
A alta capacidade pela perspectiva das mulheres: estudos de caso do Brasil e da Espanha
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/10/2019)The finding that national and international studies on women's giftedness are still incipient in light of the universe of research already conducted on human intelligence highlights the inequality in the identification and ... -
Verificação de altas capacidades em crianças e adolescentes em situação de acolhimento no Brasil e na Espanha
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 22/02/2021)Getting to know the places where people in poverty live, under risks, disadvantages and dangers, trying to find some talent for a promising reality is auspicious. To stand out positively in contexts of risk, proves that ... -
Programa de estágio "aprender sem limites" sob a ótica de estagiários: contribuições para a educação especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/12/2023)The “Aprender sem Limites” program, the object of this study, was created by the São Paulo Municipal Education System in 2016. It provides support to Pedagogy student interns whose objective is to monitor, evaluate and ... -
Enriquecimento curricular: sistemas de ensino e atendimento aos alunos com altas habilidades ou superdotação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/03/2024)Gifted students are the ones who demonstrate ability about average compared to their peers in academic, creative, psycomotor, arts or leadership areas; outstanding creativity and great envolvement with tasks. The attention ...