Browsing Educação Especial - PPGEEs by Advisor "Rose, Julio Cesar Coelho de"
Now showing items 1-12 of 12
-
Controle de estímulos e formação de classes de estímulos equivalentes em crianças e em indivíduos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/09/2011)Two studies evaluated emergent stimulus-stimulus relations and selection and rejection controlling relations. Study 1 evaluated controlling relations after two types of conditional discrimination training: standard ... -
Avaliando aspectos de linguagem de crianças deficientes auditivas usuárias de Língua Brasileira de sinais.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/03/2006) -
Condições que favorecem ou desfavorecem a aprendizagem relacional em crianças com histórico de fracasso escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2008)The stimulus equivalence concept has been used by behavior analysts as an instrument to systematic verifications of new and complex repertories, offering an operational specification of symbolic behavior and distinguishing ... -
Sensibilidade a contingências de reforçamento : desempenho de crianças portadoras de Síndrome de Down e com desenvolvimento típico.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/06/2005) -
Programação de ensino de leitura e escrita para crianças com deficiência mental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/03/2008)The importance of reading and spelling for citizens is a significant issue. However, repeatedly the school system shows failures in teaching these repertoires. When children with mental retardation are inserted in the ... -
O papel de relações de controle de estímulos na aprendizagem relacional de indivíduos com deficiência mental e com desenvolvimento típico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2007)Accordingly to stimulus control topography coherence theory the variability found in some stimulus equivalence experimental studies could be reduced or eliminated by a larger experimental control upon the controlling ... -
Auto-relato de erros em tarefas de leitura: efeitos de um treino de correspondência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/03/2006)When children with a history of school failure report on the outcomes of reading responses, most of them tend to report mostly correct responses, even after they make mistakes. This study investigated variables influencing ... -
Análise das topografias de controle de estímulos envolvidas em escolhas de acordo com o modelo em indivíduos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/06/2009)The formation of equivalent stimuli classes is a psychological phenomenon that has important characteristics for the experimentation of processes involving symbolic behavior acquisition. This kind of behavior has been the ... -
Ensinando categorias estruturais de história a crianças com dificuldades de aprendizagem.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/12/2004)The development of children s ability of written narrative of stories can be related to previous experiences with oral models, as when adults read or tell stories in schools or in the family context. Teaching abilities of ... -
Aprendizagem relacional em crianças com baixo desempenho escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2003) -
Correspondência verbal/não verbal: efeitos da intermitência de reforçamento e da história de fracasso escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2008)The present proposal is based on the assumption that verbal responding is operant behavior established and maintained by reinforcement contingencies, and that this behavior can be analysed as a dependent variable. Recent ... -
Crianças com dificuldades em resolução de problemas matemáticos : avaliação de um programa de intervenção
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/05/2007)The comprehension of written texts continues being one of the most difficult academic practices for students of Basic Education. If comprehending a written material in linguistic terms brings out difficulties for some ...