• Letramento emergente, consciência fonológica e leitura de alunos com deficiência intelectual no ensino regular 

      Barbosa, Esmeralda Aparecida de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/4867790870276142 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 02/07/2014)
      This study stems from an interest in examining the impact of school inclusion in terms of possible benefits of an academic nature, such as the acquisition of basic learning of reading for students with intellectual ...
    • Tutoria para alunos com baixo aproveitamento acadêmico e o desenvolvimento de cognições e estratégias de leitura e escrita 

      Buzetti, Miryan Cristina; http://lattes.cnpq.br/3077411745176722 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 21/05/2010)
      Studies have identified a set of teaching conditions associated with tutoring effectiveness focused in book reading for preventing the writing and reading failuse as a form of supporting teaching to regular education. In ...
    • Leitura compartilhada e promoção do letramento emergente de pré-escolares com deficiência intelectual 

      Conti, Lilian Maria Carminato; http://lattes.cnpq.br/4306989351358925 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 21/05/2014)
      Among the challenges of educational inclusion, it stands out to ensure children with intellectual disabilities effective conditions for the development of their learning to read potential. To provide opportunities since ...
    • Promocão do letramento emergente de crianças com Síndrome de Down 

      Dias, Mirian Vieira Batista; http://lattes.cnpq.br/8831040739825039 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 30/05/2016)
      The literature highlights the importance of Emerging Literacy and the development of knowledge about writing and its functions acquired by children in the period of early childhood education for success in literacy. The ...
    • Educação musical e a promoção do letramento emergente de crianças em risco psicossocial 

      Fantini, Renata Franco Severo; http://lattes.cnpq.br/9611195121776675 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 29/04/2013)
      The studies have shown that learning music encourages the global development of a child. Recent studies have shown the benefits of musical education towards the development of phonological awareness and the conventions and ...
    • Educação musical e letramento emergente: possibilidades para crianças do primeiro ano da educação básica 

      Fantini, Renata Franco Severo; http://lattes.cnpq.br/9611195121776675 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 28/03/2018)
      Based on the studies of Ainscow, Rodrigues and Mantoan, and considering the decisive role of emerging literacy based on the studies of Semeghini-Siqueira and Sulzby and Teale and the importance of this in our society for ...
    • Prevenção de comportamentos agressivos entre pré-escolares: uma proposta de capacitação para professores. 

      Luizzi, Luciana; http://lattes.cnpq.br/5081086186388972 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 01/09/2006)
      Literature about childish aggressiveness has evidenced importance of schools prepare to cope with aggressive students more effectively, that demand a lot of teachers instructional and behavior management skills. The ...
    • Tutoria instrucional centrada na leitura de livros em escolares com distúrbio de aprendizagem e dislexia do desenvolvimento 

      Machado, Andrea Carla; http://lattes.cnpq.br/7978344886545493 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 29/04/2009)
      The aim of this study was to evaluate the effects of instructional tutorship focused on book reading in students with developmental dyslexia and learning disability based on the proposals of Clay s Reading Recovery Program ...
    • Educação e assistência social : interfaces para o atendimento de alunos com deficiência 

      Marchesini, Isadora González; http://lattes.cnpq.br/3584759794146965 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 17/08/2015)
      Characterization studies on how are being conducted the educational service and the service of social assistance provided to people with disabilities, as well as the way it has been taking place the relationship between ...
    • A estrutura de metas de sala de aula e a motivação de alunos para aprender 

      Marques, Juliana Pelinsom; http://lattes.cnpq.br/3102126657724408 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 17/02/2009)
      The study evaluates the motivation of students from elementary school on the basis of the achievement goals adopted and the classroom goal structure from the students perceptions and teachers descriptions of educational ...
    • Tutoria centrada na leitura de livros: uma alternativa para alunos com dificuldade em leitura e escrita. 

      Pasian, Mara Silvia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 20/08/2004)
      Nowadays, there is considerable research into the methods and teaching strategies, offered outside the regular classroom, to help children who are having difficulty learning to read and write. The results of this research ...
    • Fatores de risco e de proteção: um estudo de acompanhamento em pré-escolares com comportamentos agressivos. 

      Picado, Juliana da Rocha; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/index.jsp (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 21/02/2006)
      The interest of studding aggressive behaviors in preschoolers was justified because of the evidences related to these children s tendency to follow through disruptive behaviors pathways, marked by academic problems, grade ...
    • Motivação para leitura em alunos do 6º ano do ensino fundamental : Análise por dimensões, rendimento, sexo e escola 

      Torezan, Keila Roberta; http://lattes.cnpq.br/6085320218605556 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 03/07/2012)
      In Brazil, many data indicate the school difficulties found by the students, mainly in the public teaching. The analysis of the motivational factors has shown a promising alternative to the understanding of the low academic ...
    • Uma proposta de capacitação na área da educação musical especial 

      Viana, Ana Célia de Lima; http://lattes.cnpq.br/7104955689746470 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 04/03/2015)
      Special Music Education is the field of knowledge that covers music teaching and learning for students with special needs. This area has been growing timidly in Brazil, since on the one hand we have the inclusion of music ...
    • A motivação escolar de alunos com baixo rendimento acadêmico: metas de realização, atribuições de causalidade e autoconceito 

      Zambon, Melissa Picchi; http://lattes.cnpq.br/7962266388908738 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 22/02/2006)
      In Brazil, many data indicate the school difficulties found by the students, mainly in the public teaching. The analysis of the factors motivacionais has shown a promising alternative for the understanding of the low ...
    • Integração à universidade na percepção de estudantes com deficiência 

      Zampar, Josilene Aparecida Sartori; http://lattes.cnpq.br/8057086481025446 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 24/02/2015)
      The student integration to higher education involves the process of facing multiple challenges from new demands in the areas of habits and study skills; interpersonal relationships with colleagues and teachers; personal, ...