• O professor de educação especial nos institutos federais 

      Guimarães, Luciana Carlena Correia Velasco (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 21/05/2021)
      Special Education is transversal and is foreseen at all levels and teaching modalities, therefore, the presence of the special education teacher must be ensured as one of the actors of this modality. Once, the role of the ...
    • Ensino de estudantes público da educação especial em uma escola ribeirinha amapaense 

      Lima, Ilene Diniz Sacramento (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 16/02/2024)
      This research is focused on the socio-educational reality of Public Special Education students in a riverside school in Amapá, linked to the Municipal Education System. Its general objective is to analyze the teaching ...
    • Percepções das práticas colaborativas entre professores do ensino comum e de Educação Especial em escolas de Educação Infantil 

      Bueno, Adriana Correa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/03/2024)
      Early Childhood Education schools are environments that provide learning and development for all students, with and without disabilities. Thinking about their spaces, times, pedagogical resources and ensuring collaboration ...