• A atuação de psicólogo bilíngue no atendimento terapêutico à pessoa surda 

      Tostes, Raissa Siqueira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/04/2018)
      Since the approbation of a law that recognized the Brazilian Sign Language - Libras, in 2002, the number of psychology professionals has increased thanks to the possibility of attending the deaf people through sign ...
    • Orientações curriculares para o ensino de português para surdos: análise de documento do município de São Paulo 

      Cruz, Márcia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/02/2019)
      The education of deaf people has been a frequent theme in recent years, due to laws and decrees aimed at ensuring bilingual education. The teaching of the Portuguese language as a second language stands out as one of the ...
    • Análise do comportamento bilíngue: estudos teóricos e empíricos 

      Santos, Rafael Ernesto Arruda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/07/2020)
      This dissertation is divided into five chapters. The first one is theoretical, the second and third ones are systematic reviews and the fourth and fifth ones are empirical studies. Chapter 1 aims to analyze a theoretical ...
    • A criança surda na Educação Infantil: o desenvolvimento de linguagem na perspectiva do professor 

      Pinto, Milena Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/04/2021)
      The diversity in the current school context, considering the target audience of Special Education, brought relevant changes to education, especially regarding the inclusive proposal, resulting in different professional ...