Browsing Educação Especial - PPGEEs by Subject "Collaborative teaching"
Now showing items 1-8 of 8
-
Ensino colaborativo na educação infantil para favorecer o desenvolvimento da criança com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 11/05/2016)School inclusion is not represented only by the registration of intellectual disabled children, but their stay and ensuring an effective education that should happen from kindergarten. Considering this need, the research ... -
Atendimento Educacional Especializado para alunos com deficiência intelectual baseado no coensino em dois municípios
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)The Co-teaching/Collaborative Teaching has been considered by many researchers as one of the modalities to support school inclusion service, having effective strategies for children with special needs of Special Education ... -
Possibilidades formativas da colaboração entre professores do ensino comum e especial em um município paraense
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 23/02/2018)Differential forms of support that favor the schooling and school inclusion of the Target Audience of Special Education or PAEE (in Portuguese - Público Alvo da Educação Especial) are needed in the educational space. The ... -
Formação continuada na perspectiva colaborativa: subsídios para inclusão nas aulas de educação física
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 13/04/2017)With the implementation of public policies related to school inclusion, particularly those targeted at the public of special education (PSE), number of students with special educational needs (SEN) enrolled in common ... -
Práticas pedagógicas inclusivas para alunos surdos numa perspectiva colaborativa.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/12/2004)The practice of inclusion in the school involves the education of children with special educational needs in regular classrooms with colleagues without special needs. However, regular education teachers are inclined to ... -
Ensino colaborativo como estratégia de formação continuada de professores para favorecer a inclusão escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/02/2012)This study approaches the thematic of the collaborative teaching, which is understood as a partnership between teachers of regular classes and special education teachers who share responsibilities, as well as the whole ... -
O papel do professor de educação especial na proposta do coensino
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2014)The collaborative teaching or co-teaching is a specific service delivery option in which a general educator and a specialized one share the responsibility for planning, instruction and evaluation of teaching for a heterogeneous ... -
Adaptação curricular em atividades de leitura e escrita para alunos com deficiência intelectual na perspectiva colaborativa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/01/2019)The inclusion of students with intellectual deficiency is not only due to enrollment in the regular school system, but also to the guarantee of permanence and effective learning. Given this, there is a direction of actions ...