• Educação musical e letramento emergente: possibilidades para crianças do primeiro ano da educação básica 

      Fantini, Renata Franco Severo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/03/2018)
      Based on the studies of Ainscow, Rodrigues and Mantoan, and considering the decisive role of emerging literacy based on the studies of Semeghini-Siqueira and Sulzby and Teale and the importance of this in our society for ...
    • Leitura compartilhada e letramento emergente na educação infantil 

      Conti, Lilian Maria Carminato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/10/2018)
      Providing significant learning experiences in reading and writing in order to guarantee that all the students have the same opportunities constitutes one of the greatest challenges of Brazilian Education. The constant ...
    • Promocão do letramento emergente de crianças com Síndrome de Down 

      Dias, Mirian Vieira Batista (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/05/2016)
      The literature highlights the importance of Emerging Literacy and the development of knowledge about writing and its functions acquired by children in the period of early childhood education for success in literacy. The ...
    • Leitura compartilhada e promoção do letramento emergente de pré-escolares com deficiência intelectual 

      Conti, Lilian Maria Carminato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/05/2014)
      Among the challenges of educational inclusion, it stands out to ensure children with intellectual disabilities effective conditions for the development of their learning to read potential. To provide opportunities since ...
    • Letramento emergente, consciência fonológica e leitura de alunos com deficiência intelectual no ensino regular 

      Barbosa, Esmeralda Aparecida de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 02/07/2014)
      This study stems from an interest in examining the impact of school inclusion in terms of possible benefits of an academic nature, such as the acquisition of basic learning of reading for students with intellectual ...
    • Educação musical e a promoção do letramento emergente de crianças em risco psicossocial 

      Fantini, Renata Franco Severo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/04/2013)
      The studies have shown that learning music encourages the global development of a child. Recent studies have shown the benefits of musical education towards the development of phonological awareness and the conventions and ...