• Proposta de sistematização pedagógica e avaliação no handebol em cadeira de rodas 

      Oliveira, Ana Carolina Santana de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/02/2011)
      The adapted sport has spread within adapted physical education and among people with disabilities, given the range of possibilities it offers. The wheelchair handball (WH) is a sport still not very popular, even among ...
    • Análise funcional como instrumento de inclusão no ensino de língua estrangeira. 

      Sousa, Frances Diana Tornabene de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2004)
      The objective of this study was to implement and evaluate the effects of a workshop for English language teachers in how to plan teaching strategies based on a functional analysis of the student s performance. An underlying ...
    • Avaliação da eficácia de um programa suplementar para o ensino de leitura e escrita aplicado em ambiente escolar 

      Reis, Thaíze de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 07/08/2008)
      A computerized teaching program for the individualized teaching of reading and writing has been developed and periodically revised by a research team. Designed under the conceptual framework of stimulus equivalence, the ...
    • Tecnologia instrucional em educação especial: uma revisão integrativa da literatura (2008 – 2018) 

      Morais, Eduarda de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/02/2020)
      Instructional Technology is an evolving field of knowledge, beyond the automation of processes and the use of technological resources. It comprehends theories and practices of planning, development, use, management and ...