• Levantamento de repertório de linguagem em crianças pequenas com síndrome de Down 

      Aniceto, Gabriela; http://lattes.cnpq.br/1200796633285284 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 22/02/2017)
      Down’s syndrome is defined by its genetic component. There is a set of anatomophysiological commitments that interfere in these children development, especially in language development. To evaluate this instruments and ...
    • Programa de intervenção familiar para a estimulação de linguagem em crianças com síndrome de Down 

      Mayer, Maria Grazia Guillen; http://lattes.cnpq.br/1980113167777266 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 31/03/2015)
      Down syndrome is the most common genetic cause of intellectual disability and changes in cognitive skills is a primary consequence, and appears as a result of structural and functional abnormalities of the central nervous ...
    • A criança com cegueira congênita na escola: uma análise da mediação de conceitos 

      Paulino, Vanessa Cristina; http://lattes.cnpq.br/5235654050505504 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 20/09/2010)
      Children grasp information through several senses: touch, sight, smell, taste, and kinesthetic, among them the vision can be considered one of the most important for the acquisition of rich information and less time as ...