• Aluno com altas habilidades/superdotação: um estudo longitudinal a partir da teoria das inteligências múltiplas 

      Marques, Danitiele Maria Calazans; http://lattes.cnpq.br/0940222268032312 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2017-05-23)
      The process of recognition, identification and attendance to the student with High Abilities is something still seen by the school system in a very complex way, full of barriers and exclusion to the most capable student. ...
    • As vicissitudes de famílias que convivem com a violência: um estudo longitudinal com intervenção 

      Pereira, Paulo Celso; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=S761225 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2011-04-29)
      Family violence is an international phenomenon, victimizing, among others, primarily women and children. The child may be the target of abuse (direct violence) and/or being exposed to marital violence (indirect violence). ...