• Representações de brinquedos, relevos e descrição oral por crianças com deficiência visual 

      Ferroni, Giovana Mendes; http://lattes.cnpq.br/4635554578426970 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-08-25)
      The research objective was to analyze the repertory of representations of means of transportation also called “vehicles” (Aircraft, bicycle, car, sail boat, train and helicopter) expressed in modeling clay, drawing and ...
    • Programa de capacitação de docentes para promover independência de crianças com baixa visão nas atividades de vida diária : PRÓ-AVD 

      Gebrael, Tatiana Luísa Reis (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2009-08-25)
      It is estimated that in Brazil one of 500 children have low vision. In this population, among all difficult possible, have the dependency in daily life activities (ADL), that influence at social integration, learning and ...
    • Consultoria colaborativa escolar na área da deficiência visual ocular e cortical 

      Marques, Lydia da Cruz; http://lattes.cnpq.br/6526854140222120 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2013-03-05)
      The literature has pointed to an increase in the incidence of children with visual impairments associated with neurological disorders and other disabilities, but the educational implications of the association of such ...
    • Estratégias no ensino de vestir-se e alimentar-se para uma criança com baixa visão 

      Villela, Tereza Cristina Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/3863749702720046 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2018-02-27)
      This work had the general objective of identifying and describing the useful resources for teaching dressing and feeding activities for a child with low vision, and the specific objective was to identify and describe the ...